Opublikowano 2019-07-09 11:52:36

Plaża bez peta

Kliknij, aby powiększyć plakat

W poniedziałek, 1 lipca br. redakcja Gazeta.pl rozpoczęła wakacyjną akcję pod hasłem „Plaża bez peta” i przez najbliższe dwa miesiące będzie zwracała uwagę czytelników na zakaz palenia na nadbałtyckich plażach i przestrzegała przed pozostawianiem na plaży niedopałków. Akcję, do której włączają się nadmorskie miejscowości, promuje plakat Andrzeja Pągowskiego, a jej partnerem jest Greenpeace Polska.
Wraz z początkiem letnich wakacji Polacy tłumnie ruszyli nad morze, aby cieszyć się słońcem i urlopem na nadbałtyckich plażach. To najlepszy moment, aby zwrócić uwagę na to, co najczęściej zaśmieca polskie plaże – pety. Dlatego, przez całe letnie wakacje, w ramach akcji „Plaża bez peta” redakcja Gazeta.pl będzie publikowała teksty poświęcone przestrzeganiu zakazu palenia na plaży, szkodliwości petów dla środowiska i dbaniu o czystość plaż. Pierwsze artykuły – o kosztach czyszczenia nadbałtyckich plażo szkodliwości petów dla środowiska – można już znaleźć na Gazeta.pl.

Grafikę z hasłem „Papieros na plaży to obciach dla twarzy”, która promuje akcję, specjalnie dla Gazeta.pl przygotował Andrzej Pągowski, autor plakatu „Papierosy są do dupy” znanego z kampanii ministerstwa zdrowia. – Chcemy uderzyć w najpoważniejszy syf polskich plaż – pety. Tak, pety na plaży są generalnie do dupy. Dlatego zaczynamy na Gazeta.pl wakacyjną akcję „Plaża bez peta” i prosimy – przyłączcie się – pisze Bartosz Raj, szef newsroomu Gazeta.pl w tekście inaugurującym akcję.

Redakcja Gazeta.pl odda także głos samorządom, które przyłączają się do akcji „Plaża bez peta”. Wspólnie z nadmorskimi miejscowościami pokaże trudy walki z petami, ale również pochwali sukcesy, tworząc mapę czystych plaż. Przy wejściach na plaże pojawią się też plakaty z hasłem „Papieros na plaży to obciach dla twarzy”.

Partnerem akcji „Plaża bez peta” jest Greenpeace Polska. Gazeta.pl dołączy w wakacje do akcji edukacyjnych tej organizacji w kilku polskich kurortach – dotyczą one nie tylko szkodliwości petów, ale także plastiku. Pokażą wypoczywającym nad morzem m.in. jakie śmieci można znaleźć w piachu i co pływa w wodzie.

Akcja „Plaża bez peta” jest promowana na stronie głównej Gazeta.pl – jej logo pojawiło się tuż obok logo portalu, a linki do artykułów są publikowane m.in. w specjalnym obszarze na stronie głównej (pod najnowszymi informacjami). Działania będą również promowane w mediach społecznościowych, na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS i w kinach Helios.

baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner