Opublikowano 2021-08-11 12:58:07

Pierwsze kroki w kierunku promocji produktu turystycznego Złotów – Wielkopolskie Zdroje

Pierwsze kroki w kierunku promocji produktu turystycznego Złotów – Wielkopolskie Zdroje - zdjęcie

Złotów ma mnóstwo powodów do dumy – zachwycające bogactwo naturalne i przyrodnicze miasta, aktywni i zaangażowani mieszkańcy, proekologiczne inicjatywy, a ostatnio – 16-milionowa dotacja z Funduszy Norweskich. Warto o tym mówić głośno i promować Złotów na zewnątrz. Dlatego samorząd podejmuje działania w kierunku intensyfikacji inicjatyw promocyjnych – po to, aby zapewnić większy rozgłos medialny miastu.

Promocja gminy i polityka informacyjna miasta to ustawowe obowiązki każdego samorządu – mówi Adam Pulit, burmistrz Złotowa. – Chcemy profesjonalizować nasze działania z zakresu promocji miasta na zewnątrz i szerzej docierać do mieszkańców z informacjami o wykorzystaniu środków budżetowych. Zależy nam, aby informacje o miejskich przedsięwzięciach były napisane językiem zrozumiałym, prostym i zachęcającym do czytania. Budujemy także markę „Złotów – Wielkopolskie Zdroje”, która wkrótce stanie się regionalnym produktem turystycznym. Dlatego coraz częściej i coraz szerzej promujemy miasto w mediach regionalnych i ogólnopolskich. Ostatnie publikacje medialne w WP News czy TVP Poznań pokazują, że dzięki wzmożonym działaniom z zakresu public relations możemy skutecznie zapewniać rozgłos naszemu miastu, a audycje informacyjne o Złotowie mogą mieć pozytywny wydźwięk – zaznacza burmistrz Złotowa.

Działania public relations, które zachęcają media regionalne i ogólnopolskie do zainteresowania się Złotowem są znacznie tańsze i efektywniejsze niż działania marketingowe. Ekwiwalent reklamowy takich audycji informacyjnych o mieście,  czyli wartość, jaką gmina miałaby zapłacić za publikację w tych mediach własnych materiałów reklamowych, sięga kilkudziesięciu a nawet kilkuset tysięcy złotych. Profesjonalizacja polityki informacyjnej miasta i szersze docieranie do mieszkańców z informacjami o działalności Urzędu przynosi z kolei wymierne korzyści w postaci świadomych i zaangażowanych mieszkańców. Widać to po zwiększającym się poziomie interakcji samorządu z mieszkańcami w mediach społecznościowych.

Stawiamy na transparentność naszych działań i dialog z mieszkańcami – zapewnia Adam Pulit. – Zaczęliśmy korzystać z profesjonalnego wsparcia i szkoleń z zakresu skutecznej komunikacji, po to, aby do mieszkańców docierać z przejrzystymi i zachęcającymi do czytania informacjami na temat tego, jak rozwiązujemy ich codzienne problemy. Jednocześnie, podejmujemy różnorodne inicjatywy mające na celu promocję Złotowa na zewnątrz, aby nasi mieszkańcy byli dumni z tego, że żyją w mieście, o którym mówi się w mediach ogólnopolskich i regionalnych – dodaje burmistrz Złotowa.

Złotów dąży do tego, aby w sposób efektywny i profesjonalny wywiązywać się z ustawowych obowiązków z zakresu promocji gminy i prowadzenia skutecznie docierającej polityki informacyjnej wobec mieszkańców - art 7 pkt 18) i art 61 ust 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r.poz. 713, 1378, z 2021 r. poz. 1038). W tym celu od czerwca prowadzi współpracę z doświadczoną w pracy samorządowej, administracji rządowej i biznesie ekspertką ds. public relations Anną Samel (Dobrzepisze.pl), która wspiera miasto w promocji różnorodnych przedsięwzięć w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich. Pierwsze wymierne korzyści współpracy już są (Pracowity jak pszczoła! - WP News, wydanie 04.06, godzina 11:50 oraz Złotów uzdrowiskiem? Tego chcą władze gminy - TVP Poznań, wydanie 13.07.2021), czekamy na kolejne.

baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner